הזווית שלי לפסח | האזינו

    ארי טננבוים No Comments on הזווית שלי לפסח | האזינו

    בתכנית עניין משפחתי סיפרה מירי שניארסון על חג הפח מהזווית שלה | האישה שביקשה שיעזרו לה להכין ארוחות מכמה מוצרים בודדים | חשוב שפסח יהיה כשר, אך מה חשוב יותר? | וגם: מתכון לעוגת אזוגים טובה | האזינו

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתכנית עניין משפחתי סיפרה מירי שניאורסון על חג הפסח מהזווית שלה:

    "פסח אהוב שלי. מה היה קורה אילו למשך שבוע אחד היה העולם שלנו חוזר כמה עשורים לאחור, מתנזר מאוכל תעשייתי, ואוכל – למשך שבוע אחד בלבד – אוכל ביתי טרי ונקי? מסתבר שפעם בשנה יש לנו הזדמנות לחוות שבעה ימים בהם מנהג אבותינו בידינו.

    בין קהילות ישראל נהוגים בחג הפסח הידורים רבים שמטרתם אחת – זהירות מוחלטת מחמץ. בשפיץ נמצאים כנראה חסידי חב"ד, אשר רובם ככולם נוהגים להתנזר בחג הפסח מתוצרת תעשייתית ככל האפשר, גם אם היא כשרה לפסח למהדרין. הרעיון הוא להשתמש בתוצרת הבסיסית ביותר, כזו שיש בה כמה שפחות מרכיבים ונגעו בה כמה שפחות ידיים.

    כמה בסיסית? הנה דוגמא מפורום נשי-חב"די: “אודה לכן אם תעזרו לי לגוון את הארוחות" ביקשה אחת המשתתפות. "במיוחד הייתי רוצה רעיונות לארוחת הבוקר". הגברת ערכה רשימה של מוצרי יסוד וכתבה: “אנחנו משתמשים בפסח רק במצרכים האלו…" הנה הרשימה שלה: מצות; יין; מיץ ענבים; עוף; בשר; דגים; ביצים; שמן; מלח גס; בצל; תפו"א; בטטה; סלק; חזרת; חסה; גזר; פירות הדר; תפוח עץ; אגס; בננה; שקדים ואגוזים. ו… זהו! אותה אנונימית הוסיפה בקשה חשובה: “אני מאוד מבקשת לא להיסחף לדיון אודות טעמי ההידורים בחב"ד. אם למישהו יש שאלות בנושא, בבקשה לפתוח שרשור חדש. אנא הקדישו את השרשור הנוכחי, לרעיונות פרקטיים בלבד".

    אז מה אוכלים? שואלות את עצמכן איך אפשר להסתדר כך במשך שבוע שלם? תתפלאו, אבל מסתדרים מצויין. אין לתאר את הגעגוע של הילדוד'ס ל"אוכל של פסח" ואת נשות החיל שמקרמלות על מחבת בצל וגזר ומכינות מהם תיבול מדהים לבשר. ומה זה עושה לבית? נפלאות. חיבור מדהים למסורת אבות, חזרה במנהרת הזמן לימים בהם 'מכינים הכל בבית', ערך בריאותי לא מבוטל, וכמובן – הפנמה עמוקה של המאמץ להיזהר מחשש חמץ עד הקצה האחרון.

    עוגת האגוזים של אמא הנה מתכון עוגת האגוזים בסיר-פלא של אמא שלי. נסו ותיהנו.
    החומרים: 6 ביצים / 1 כוס סוכר (או מי סוכר) / 2 כפות מיץ לימון / 2 כפות שמן / 1 כוס אגוזים טחונים.
    אופן ההכנה: להפריד את הביצים. להקציף את החלבונים עם סוכר. לערבב בקערה את החלמונים עם לימון ושמן. לערבב את החלמונים עם החלבונים. להוסיף את האגוזים בעדינות ובתנועות קיפול. לשפוך לתבנית אפיה בסיר פלא על האש: לשמן את סיר הפלא ולאפות. עשר דקות על אש גבוהה ו-50 דקות על אש נמוכה. וכשמורידים מהאש – להניח על סמרטוט רטוב.

    ושמחת!
    פסח כשר – זה חשוב. אבל לא פחות מכך, חשוב שהוא יהיה שמח!
    פסח מלא בחיוכים, בנחת מהילדים, באושר מהדברים הקטנים והגדולים ובהנאה מהעולם הנפלא שנתן לנו אלוקים.
    היציאה ממצרים לא הייתה רק אז, לפני 3333 שנה, היא מתרחשת גם היום, ואנחנו צריכות רק להצטרף. לצאת ממצרים הפרטית שלנו אל הארץ המובטחת – הגאולה האמיתית והשלימה. גאולה פרטית וגאולה כללית.



    0 תגובות